wtorek, 4 marca 2014

Jak zjeść zdrowo śniadanie?



Witajcie! Dzisiaj trochę więcej diety i ćwiczeń, ponieważ
koniecznie trzeba się za to zabrać! Do wakacji w końcu nie aż tak długo :/ A
chyba nie chcecie wyjść na plażę z ogromnym brzuchem :o Tak więc obiecałam, że
dodam trochę bardziej szczegółowe ćwiczenia i dietę (oczywiście, przy większej
nadwadze, lub otyłości polecam skonsultować się z dietetykiem, moje porady
odnoszą się do osób w pełni zdrowych!!!) Może najpierw co do diety:
Dzisiaj przerabiamy najważniejszy posiłek dnia - ŚNIADANIE.
Pamiętajmy, że jest to posiłek niezbędny, ponieważ nasz organizm, choć wydaje
nam się, że odpoczywa, to bardzo intensywnie pracuje! - leczone są choroby,
rośniemy... Nasz organizm wtedy może się skupić na działaniu, ponieważ czynności,
takie jak myślenie, chodzenie, które zabierają mu energię w dzień, są wyłączone.
Tak więc po tak ciężkiej pracy posiłek jest niezbędny. Między innymi po to,
żeby uzupełnić poziom glukozy we krwi. Bez śniadania nie możemy normalnie
funkcjonować i jesteśmy rozdrażnieni. Innymi słowy śniadanie jest niezbędne!
Tylko jak się za nie zabrać?
Tak więc na sam początek pamiętajmy, żeby czytać składy!!!
Nie jemy NIC, CO MA NA PIERWSZYM MIEJSCY W SKŁADZIE CUKIER!!! Pamiętajmy, że
to, co na pierwszym miejscy jest najważniejsze i jest tego najwięcej!!! Odnosi
się to do wszystkich produktów. Co więcej, jeżeli przy produkcie nie ma składu,
należy spytać się o niego sprzedawcę, ON MA OBOWIĄZEK GO POKAZAĆ I ODPOWIEDZIEĆ
NA NASZE WSZYSTKIE PYTANIA CO DO PRODUKTU!!! Ponieważ sprzedawca, który nie zna
swojego produktu jest złym sprzedawcą!!!
Jeżeli chodzi o słodycze, to najlepszym rozwiązaniem jest
gorzka czekolada. Szczególnie taka, która zawiera dużo kakao. Zawartość kakao w
czekoladzie powinna być napisana w składzie. Szukajmy takich z zawartością co najmniej
50 %.
  Ja właśnie mam taką w domu i muszę
powiedzieć, że się chyba zakochałam :D Ale nie radzę też przesadzać , 1-3
 kostki dziennie, więcej nie polecam.

Radzę za to uważać na te wszystkie masła orzechowe, czekoladę
do smarowania kromek i inne takie. Uwierzcie mi popularne marki typu
"Nutella" zawierają bardzo dużo tłuszczu i cukru. Uwierzcie mi, nigdy
nie schudniecie jedząc takie rzeczy!!! Są one zabójczo kaloryczne i szkodzą
zdrowiu , naprawdę, nie radzę po nie sięgać.
Radzę uważać też na płatki i batoniki!!! Wiele niewinnych
śniadaniowych przekąsek zawiera tyle cukru, ile nam się nawet w głowie nie
mieści. Polecam kupić jakieś proste płatki, w których składzie nie ma w
dziewięciu miejscach cukru... Ja niestety przeglądając musli natrafiłam na
takie :( Jednak najlepsze będą po prostu ziarna. Nie wiem, czy wiecie, ale
codziennie trzeba przyjmować co najmniej trzy porcje pełnego ziarna!!! Pełna
porcja ziarna to na przykład miska mleka z ziarnami, kromka chleba razowego
itd. Jeżeli same ziarna, tak jak mi, Wam nie smakują, polecam dodać rodzynki,
suszone owoce, ewentualnie bakalie, oczywiście przeczytajmy ich skład!!! Ziarna
będą też dobrze smakować z owocami i jogurtem. A wracając do chleba razowego
pamiętajmy, że taki chleb może być po prostu zabarwiony karmelem, a nie z
pełnego ziarna!!! Jeżeli jest on podejrzanie lekki i miękki, to radzę uważnie
przeczytać skład! Prawdziwy graham jest ciężki, bardzo ciemny i wykonany z
najlepszej mąki.
Wiele osób je też parówki na śniadanie. Jednak nie czytają
składów i nie wiedzą, co to MOM!!! A MOM jest to po prostu mięso oddzielone
mechanicznie, czyli zmielone wszystkie odpady. Jest to bardzo ohydne!!! Tak
więc uważajmy na to!!!
Wiele osób pije też kawę. Otóż ja nie mówię nie, jednak, gdy
pijemy kawę z wieloma łyżeczkami cukru i do tego jak najmocniejszą i dużo, to
jest to dla nas po prostu zabójcze!!! Pamiętajmy, że kawa wypłukuje magnez, co
może prowadzić nawet do skurczów. Tak więc miłośnicy kawy muszą o magnezie
pamiętać!!! Postarajmy się też jak najmniej słodzić kawę. Ja osobiście nie
jestem fanką zbyt mocnej. Zwykle mieszam cappucino z odrobiną kawy, a do tego
 jedno małe ciasteczko na osłodę i dobry start ;)

Więcej w następnym poście! Prawdopodobnie w czwartek, bo
chyba jutro nie zdążę :( Czekam na opinie i uwagi :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz