piątek, 31 października 2014

HALLOWEEN - zabawa, czy satanizm?

Cześć! Dzisiaj bardzo szybki post o Halloween :)

No cóż... Niektórzy myślą, że Halloween to święto duchów, satanizm, grzech i ogólne zło... Nigdy tego nie ogarniałam. No bo przecież większość ludzi traktuje Halloween jako zabawę. Zastanów się, gdy mówisz Halloween, to co masz na myśli - dobrą zabawę, przebieranie się i ewentualnie słodycze, czy może myślisz o obrzędach satanistycznych?

Ja powiem tak - jeżeli kiedykolwiek usłyszeliście, że Halloween to coś złego od jakiegoś przewrażliwionego księdza, czy od barci, cioci, bądź rodziców, to niestety ale nie mają oni racji. Katolicy bardzo sceptycznie podchodzą do tego "święta", ponieważ kojarzy się z okultyzmem, bądź satanizmem, jednak u nas w Polsce jest po prostu zabawą, a zabawa nie jest zła. Grzechem nie jest przebranie się za dynię, bądź czarownicę, grzechem jest wzywanie duchów, bądź szatana. Kościół nie ma czasu zajmować się takimi głupotami, jednak niektórzy nadgorliwi księża zakazują nawet tej niewinnej zabawy. Takie myślenie jest bardzo staroświeckie i przesadne.

Przy czym nie mówię też, że halloween jest do końca dobre, ponieważ niektóre zabawy typu wymuszanie cukierków na sąsiadach (które na szczęście i tak nie przyjęły się w Polsce) są głupie i nie edukacyjne dla dzieci. Nie uważam też, żeby takie sztuczne święto było nam jakoś bardzo potrzebne, ja osobicie nie jestem jakoś zwolenniczką tego święta, chciałam Wam tylko powiedzieć, że po prostu nie ma w nim nic złego. W każdym razie, jak kto lubi :)



No i wesołego Halloween ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz