środa, 27 sierpnia 2014

Co warto zobaczyć w Krakowie?

Witajcie! Tak, jak wczoraj napisałam, dzisiaj dokończę wczorajszego posta o Krakowie :)

Drugiego dnia chodziłam głównie po muzeach. Wydawałoby się nudne? Nic bardziej mylnego! Krakowskie muzea są bardzo ciekawe, a mnie bardzo trudno zaciekawić w muzeum. A poza tym właśnie w niedzielę najwięcej muzeów ma dzień za darmo i nie trzeba przepłacać za bilety. Ja odwiedziłam aż pięć muzeów właśnie w ramach tej darmowej niedzieli :) Mam nadzieję, że odrobinę zdjęć Wam je przybliży :)

1. Dom Józefa Mehoffera - Muzeum Narodowe





2. Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Kamienicy Szołayskich - Muzeum Narodowe.






3. Muzeum Bursztynu

















4. Arsenał - Galeria Sztuki Starożytnej - Muzeum Narodowe

Muzeum Książąt Czartoryskich




W tym muzeum można zobaczyć eksponaty nawet z 2155 roku p.n.e.






5. Dom Jana Matejki

Na koniec odwiedziłam dom Jana Matejki. Jest to bardzo ciekawe muzeum, można też przeczytać tam trochę o życiu tego niezwykłego artysty.














No a potem jeszcze spacerek po mieście :) - Warto pooglądać te piękne, zabytkowe kamieniczki i pozachwycać się pięknymi zdobieniami









Pięknym budynkiem jest też Teatr Słowackiego


Widziałam też Bramę Floriańską


Już tradycyjnie koło niej można zobaczyć bardzo dużo obrazów




ruchliwa ulica Floriańska



Cały Kraków... Sukiennice i koniki <3


koniki są naprawdę częstym obrazem Krakowa



I są takie słodkie, bardzo fajnie wychodzą na zdjęciach :D


No i kolejny obraz charakterystyczny dla Krakowa - Rynek Główny, pełny gołębi




które bardzo szybko na Ciebie wejdą...



 A takie tam z gołębiem na ręce :D




No i Sukiennice, gdzie od lat kwitnie handel.



Takie tam na Rynku <3



Na Rynku od lat można też kupić kwiaty

I co prawda nie powinno się tu robić zdjęć, ale nie mogłam się powstrzymać :D Słynny ołtarz Wita Stwosza.


No i jeszcze mały shopping w ogromnej Galerii Kraków, a po nich mały koktajl ;)



No i tak mniej więcej wyglądał mój wyjazd do Krakowa :) Muszę Wam powiedzieć, że było bardzo fajnie. Polecam tam się wybrać, bo można zobaczyć wiele rzeczy, których nie zobaczycie w Rzeszowie np. ZOO, muzea, no i wszelkie zabytkowe kościoły, uliczki, kamienice... Długo by tu wymieniać... Polecam Kraków, ale oczywiście nie można zapomnieć, że Rzeszów pomimo wszystko jest naszym ukochanym miastem, do którego sentymentu nie da się stracić :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz